Information vedrørende COVID-19

Vi får lige nu rigtig mange henvendelser fra familier og virksomheder, som er i tvivl om, hvilke regler der gælder, hvis de ønsker at afbestille deres ophold som følge af myndighedernes udmelding om COVID-19.

Nedenfor har vi forsøgt at samle svar på de mest almindelige spørgsmål.

Skulle du have spørgsmål, som du ikke kan finde svar på nedenfor eller i vores lejebetingelser, er du som altid meget velkommen til at kontakte os på info@luksushuse.dk eller tlf. 8725 7165.

Vi beder om forståelse for, at vi lige nu modtager ekstraordinært mange henvendelser, så der kan forekomme ventetid.

Må vi være flere end 10 personer i sommerhuset?

Der er udstedt et forsamlingsforbud for mere end 10 personer i det offentlige rum. I den sammenhæng er det vigtigt at pointere, at et sommerhus sidestilles med et privat hjem.

Det vil sige, at uanset hvor højt eller lavt forsamlingsforbuddet er, så betragtes sommerhuse som private boliger. Vi har stor forståelse for, at man kan være havnet i en svær og frustrerende situation, hvis man har planlagt et sommerhusophold med flere end 10 personer, men det har hele tiden været op til gæsterne selv at vurdere, hvor mange personer det er forsvarligt at forsamles.

Kan vi få pengene retur, hvis vi afbestiller?

De almindelige lejebetingelser er gældende, så det afhænger af, hvor lang tid der er til planlagt ankomst.

Indtil otte uger før planlagt ankomst

  • Ved annullering betales et afbestillingsgebyr på 25% af lejen.
  • Ved ændring betales et ændringsgebyr på kr. 500.

Mindre end otte uger til planlagt ankomst

Bookingen kan ikke ændres/afbestilles medmindre der er tale om en forsikringssag, hvilket vil sige:

  • Ved annullering betales et afbestillingsgebyr på 100% af lejen.

Er vi dækket af forsikringen?

Alle der har bestilt et ophold gennem Luksushuse.dk har en afbestillingsforsikring inkluderet i lejeprisen. Denne dækker i tilfælde af

  • dødsfald i sikredes nærmeste familie
  • akut opstået sygdom eller tilskadekomst i sikredes nærmeste familie
  • brand eller indbrud i sikredes bolig
  • uventet opsigelse af sikrede
  • påbegyndelse af nyt job i forbindelse med uventet opsigelse af sikrede
  • skilsmisse

Betingelserne for forsikringen kan ses her. Spørgsmål rettes til Codan på tlf. 33553323. Oplys venligst policenummer 900 604 4872.

Hvordan afbestiller vi?

Hvis du ønsker at afbestille eller ændre din bestilling, bedes du meddele os dette skriftligt på info@luksushuse.dk. Når vi har behandlet din mail, vil du modtage en bekræftelse på, at ordren er annulleret.

Hvis du ønsker at ændre bestillingen til en anden periode og/eller et andet hus, bedes du desuden sende os information om den nye periode/det ønskede sommerhus, så vil vi vende tilbage med en ny bekræftelse.

OBS! Se desuden afsnittet ”Kan vi få pengene retur, hvis vi afbestiller?”

Hvor finder jeg jeres lejebetingelser?

Lejebetingelserne kan læses her. De var desuden vedhæftet mailen, da vi bekræftede din bestilling.

Kan vi undgå fysisk kontakt ved nøgleoverdragelsen?

Det er ikke nødvendigt at mødes fysisk. Langt de fleste huse, har en nøgleboks monteret på huset. Koden oplyses ved henvendelse til servicekonsulenten et par dage før planlagt ankomst. Se venligst dit lejebevis for yderligere informationer.

Depositummet kan indbetales via en kontooverførsel. I modtager en mail fra os med yderligere informationer en uge før opholdet.

Hvad med rengøringen – er det sikkert at tage i sommerhus?

Vi opfordrer kraftigt alle gæster til at bestille slutrengøring. Der bliver i øjeblikket lagt mange ekstra ressourcer i rengøringen. Det skal dog nævnes, at det er sundhedsmyndighedernes klare overbevisning, at smitte via kontaktflader er begrænset.

For en sikkerheds skyld anbefaler vi alligevel vores gæster at afspritte alle kontaktflader – dørhåndtag, kontakter, blandingsbatterier, toiletsæder og fjernbetjeninger – en ekstra gang ved ankomsten til sommerhuset.

Vi kommer fra et område, der er underlagt restriktioner – hvad gælder?

De almindelige lejebetingelser gælder uanset hvilke restriktioner, der er i den kommune, I kommer fra.

Vi har booket sommerhus i et område, der er underlagt restriktioner – hvad gælder?

De almindelige lejebetingelser gælder uanset hvilke restriktioner, der er i det område, hvor sommerhuset ligger.